Według najnowszych raportów sprzedaży smartfonów w naszym kraju, Polacy masowo wybierają Xiaomi i odwracają się od sprzętów Samsunga.
Ujawniono dane dotyczące wyników dostaw smartfonów do sieci handlowych i operatorów za trzeci kwartał 2023 roku. O ile procent rynku, który należy do Samsunga nadal jest spory, to parametr ukazujący wzrost rok do roku pokazuje, że firma ma powody do obaw.
Największy wzrost odnotowało Xiaomi – 68%
Powyższa tabela pokazuje szczegółowo dane. Wynika z nich, że do Samsunga nadal należy prawie 1/3 rynku (29%). Na drugim miejscu uplasowało się Xiaomi z 26%, a na trzecim Lenovo z 13%. Dalej mamy Apple z 11% i realme z 7% udziałem. Zaskakująco wygląda jednak sytuacja, jeśli prześledzimy wzrost i spadki – tutaj Koreańczycy są jedyną firmą, która traci, i to aż 15%. Zdecydowanym zwycięzcą są natomiast Chińczycy – skok aż o 68%.
Wszystko wskazuje na to, że Chińskie marki wkrótce odbiorą pozycję innym firmom zajmujących się smartfonami. Jednym z czynników, który może grać tutaj znaczącą rolę, jest cena – ich produkty zwykle są tańsze niż odpowiedniki ze stajni Samsunga.
Najnowsze Komentarze