Ostatnie kilka miesięcy nie były zbyt kolorowe dla środowiska gamedevowego. Po fali zwolnień i sprzedaży, tym razem mamy do czynienia z pełnym zamknięciem studia.
Wygląda na to, że 2024 rok jest pechowy dla deweloperów gier wideo. Po problemach takich twórców jak Piranha Bytes, Supermassive Games czy też sprzedaży Saber Interactive przez Embracer Group, trudne czasy nadeszły na nieco mniejsze studio. Dokładniej, mowa o Deviation Games, które w ostatnich latach współpracowało z Sony nad nowym IP.
Wytrzymali na rynku niecałe trzy lata
O oficjalnym zamknięciu mogliśmy się dowiedzieć dzięki szefowej działu HR i dyrektorki operacyjnej, Kriste Stull, która udostępniła następujący post na serwisie LinkedIn:
Z ogromnym smutkiem ogłaszamy zamknięcie Deviation Games. Chciałabym wyrazić najgłębszą wdzięczność całemu naszemu zespołowi. Dziękuję za całą waszą ciężką pracę, poświęcenie i wkład w rozwój Deviation; jestem niezwykle wdzięczna za możliwość współpracy z każdym z was.
Dla całej branży gier wideo, organizujemy spotkanie networkingowe, i bardzo byśmy chcieli, aby wszelkie firmy/studia prowadzące rekrutacje wzięły w nim udział. Proszę o bezpośredni kontakt ze mną, jeśli jesteście zainteresowani udziałem.
Dla wszystkich pracowników Deviation Games, zawsze będziemy pielęgnować wspomnienia, które wspólnie stworzyliśmy. Dziękuję, że byliście częścią naszej podróży. Powodzenia
Kriste Stull, Deviation Games
Deviation Games rozpoczęło swoją przygodę stosunkowo niedawno, bo w czerwcu 2021 roku. Zostało założone przez byłych deweloperów z Treyarch (znanych z serii Call of Duty), Jasona Blundella i Dave’a Anthony’ego. Wtedy to studio otrzymało finansowanie od Sony na stworzenie nowej gry live service na PlayStation.
W styczniu 2022 roku studio ogłosiło nawet nowy oddział w Kanadzie, sugerując zwiększenie zatrudnienia. Jednak szybko sytuacja zaczęła się komplikować. We wrześniu 2022 roku współzałożyciel i dyrektor gry, Jason Blundell, opuścił firmę. Obecnie krążą plotki, że przeniósł się on po cichu do PlayStation Studios.
Około dziesięć miesięcy temu Deviation Games doświadczyło znacznych redukcji zatrudnienia, a ich projekt gry typu live service na PlayStation, który rzekomo kosztował co najmniej 50 milionów dolarów, został anulowany. Miał być to jeden z dziesięciu tytułów live service, które Sony chciało wydać przed marcem 2026 roku. Teraz wiemy, że był to początek ich upadku.
Najnowsze Komentarze