Unia Europejska wymusiła na Google dodanie nowego ekranu wyszukiwania i wyboru przeglądarki dla smartfonów wyposażonych w system operacyjny Android.
„Ustawa o Rynkach Cyfrowych” („The Digital Markets Act”) wchodzi w życie już 6 marca 2024 roku. W związku z tym Google ogłosiło właśnie niektóre ze swoich planów, aby ich produkty i usługi były zgodnie z nowymi przepisami na terenie Unii Europejskiej.
Wolność wyboru zawsze jest plusem dla użytkowników
Google oświadczyło, że jedną z większych zmian dla europejskich konsumentów posiadających urządzenia z Androidem będą dwa nowe ekrany wyboru, które pojawią się przy pierwszej konfiguracji. Jeden z nich pozwoli użytkownikom szybko wybrać preferowaną wyszukiwarkę dla swojego telefonu.
Firma wprowadzi również podobny ekran do przeglądarki Chrome w wersji na komputery stacjonarne i iOS. Wyszukiwarki, które chcą zostać dodane do nowego ekranu wyboru wyszukiwania na Androidzie, mogą aplikować na stronie giganta.
Drugi ekran wyboru dla telefonów z Androidem w Europie pozwoli użytkownikom wybrać domyślną przeglądarkę internetową. Ponownie, Google pozwala firmom przesyłać swoje przeglądarki internetowe, które można dodać do listy dostępnej na tym ekranie.
Jest to prawie identyczne do wymagań UE względem Microsoftu ponad 10 lat temu. Amerykańska firma zmuszona została wtedy do wprowadzenia „ekranu wyboru w przeglądarce” w systemie Windows 7 w 2009 roku. Microsoft pozbył się tego ekranu w 2014 roku. Gigant z Redmont również ogłosił zmiany w systemie Windows w celu zapewnienia zgodności z nowymi unijnymi zasadami. Obejmują one możliwość instalowania wszystkich aplikacji w systemie operacyjnym, a także pytanie europejskich użytkowników, czy chcą zsynchronizować swoje konto Microsoft z systemem Windows, aby ich dane były dostępne na innych urządzeniach z których korzystają.
Ponadto wyszukiwarka Google w Europie również otrzyma pewne zmiany, zwłaszcza w przypadku kiedy w grę wchodzą pieniądze użytkowników, na przykład w trakcie robienia zakupów lub rezerwacji hotelu.
Wprowadzimy dedykowane jednostki, które zawierają grupę linków do porównywarek z całej sieci, a także skróty do zapytań u góry strony, aby pomóc użytkownikom zawęzić wyszukiwanie, w tym poprzez skupienie wyników tylko na porównywarkach. W przypadku kategorii takich jak hotele, zaczniemy również testować dedykowaną przestrzeń dla porównywarek i bezpośrednich dostawców, aby pokazać bardziej szczegółowe indywidualne wyniki, w tym zdjęcia, oceny gwiazdkowe i inne.
Oliver Bethell, Google
Najnowsze Komentarze