Unity oficjalnie wycofuje się z wielu wcześniej ogłoszonych opłat związanych z instalacją gier opartych na tym silniku.
W zeszłym tygodniu firma Unity, zajmująca się silnikiem do tworzenia gier i narzędziami programistycznymi, ogłosiła nowe plany cenowe, które obowiązywać będą od 1 stycznia 2024 roku. Te obejmowały jednak opłatę za każdorazową instalację gry korzystającej z silnika. Zmiana ta była powszechnie krytykowana przez twórców gier, w tym niemal wszystkich używających Unity Engine.
Czy to zdrowy rozsądek czy strach wpłynął na decyzję?
Unity oficjalnie ogłosiło, że wycofało się z większości tych kontrowersyjnych planów. Wpis na blogu zawierał również przeprosiny za sposób, w jaki firma ogłosiła swoje poprzednie plany:
Powinniśmy byli porozmawiać z większą liczbą twórców i uwzględnić więcej opinii przed ogłoszeniem naszej nowej polityki dotyczącej opłat za instalację. Naszym celem jest zapewnienie, że będziemy mogli nadal wspierać was dziś i jutro, a także inwestować w nasz silnik gry.
Jedną z większych zmian jest to, że plan Unity Personal pozostanie całkowicie darmowy, bez żadnych opłat za liczbę instalacji. Plan zwiększy również limit przychodów ze 100 000 USD do 200 000 USD, a gry stworzone w jego ramach nie będą już musiały wyświetlać ekranu powitalnego „Made with Unity”. Ponadto żaden twórca gier na silniku Unity Engine, który zarobi mniej niż milion dolarów w ciągu roku, nie będzie musiał uiszczać tych opłat.
W przypadku twórców gier, którzy zarejestrują się w planach Unity Pro i Unity Enterprise, opłata za instalację nie będzie miała zastosowania do bieżących gier Unity, nad którymi pracują. Opłata będzie naliczana tylko wtedy, gdy tytuł zostanie opracowany lub zaktualizowany do „następnej wersji LTS Unity dostępnej w 2024 roku i później”.
Najnowsze Komentarze