Nie jest tajemnicą, że anime zyskuje na popularności. Miłośnicy japońskiej animacji na Zachodzie są w stanie konsumować serie dzięki serwisom streamingowym takim jak Crunchyroll, HIDIVE czy Netflix. Nowe badanie zdradza kto robi to najczęściej.
Sprzedaż anime i mangi gwałtownie wzrosła w ostatnich latach, szczególnie podczas epidemii koronawirusa, a co jeszcze bardziej zaskakujące, nie spadła w wyniku zniesienia kwarantanny. Anime umacnia się na Zachodzie (również w Europie i Polsce), a coraz więcej firm rozrywkowych zwraca na to uwagę.
Miłośnicy anime są o 50% bardziej skłonni do oglądania anime z napisami niż wersji z dubbingiem
YourDictionary przeprowadziło niedawno badanie przy użyciu WordFinder na 1000 osób, które dotyczyło anime i ogólnie pojętnych mediów. Najwięcej osób oglądających anime, bo aż 69%, znalazło się w Pokoleniu Z (osoby urodzone w latach 1995 – 2012). Na drugim miejscu z wynikiem 57%, było Pokolenie Y (mileniasi, urodzeni w latach 1981 – 1995), na trzecim Pokolenie X (1965-1980). Zaskakujący jest również wynik pokolenia Baby Boomers (1946 – 1964) wynoszący aż 23%.

Lata pandemii COVID-19 i związanej z nią kwarantanny były zdecydowanie punktem zwrotnym w różnych branżach rozrywkowych, a jedną z tych, które najbardziej na tym skorzystały, była branża anime. Zyskała ona więcej fanów, ponieważ więcej osób próbowało znaleźć nowe sposoby radzenia sobie z pozornie niekończącymi się dniami izolacji w czterech ścianach.
Najnowsze Komentarze