Największa z dostępnych w Polsce platform streamingowych postanowiła rozliczyć się w końcu z osobami które korzystają grupowo z jednego konta.
Netflix oficjalnie funkcjonuje w naszym kraju już od jesieni 2016 roku. Podbił on w tym czasie urządzenia Polaków – aż 34% użytkowników platform VOD posiadało do niego abonament w 1. kwartale 2023 roku. Oferowane przez nich plany różnią się głównie jakością wideo, rozdzielczością oraz ilością osób mogących jednocześnie oglądać filmy i seriale.
Aby kontynuować współdzielenie konta, potrzebna jest dodatkowa opłata za każdego kolejnego użytkownika
Polacy, znani ze swojej zaradności, znaleźli sposób na przechytrzenie systemu. Zamiast płacić przykładowe 60 zł miesięcznie za najlepszy dostępny pakiet, użytkownicy zbierali się w „rodziny”, składając się wspólnie na jeden abonament, zamiast wielu. W przypadku opcji premium, zamiast zsumowanych 240 zł, każdy użytkownik płacił miesięcznie 15 zł. Jak można się domyślić, Netflix nie był zadowolony z tego przejawu zaradności naszych obywateli.
23 maja, amerykańskie przedsiębiorstwo rozpoczęło wysyłanie swoim użytkownikom załączonego powyżej powiadomienia. Wskazują w nim głównie na to, że oferta Netflixa jest przeznaczona do współdzielenia w zakresie jednego gospodarstwa domowego. Dla osób, które się do tego nie stosuja, istnieją dwie opcje – przeniesienie jednego z profili na nowe konto bądź uiszczenie dodatkową opłatę pozwalającą na współdzielenie. Koszt tej dopłaty wynosi 9,99 zł/mies. za każdą osobę.
Przeczytaj też: Netflix: Nasi użytkownicy są bardzo zadowoleni z reklam
Maksymalnie firma dopuszcza dołączenie do dwóch użytkowników do naszego konta. Oznaczałoby to, że nasz abonament wzrósłby do niebagatelnych 80 zł miesięcznie, co może przerastać możliwości wielu obecnych użytkowników.
Czy decyzja streamingowego giganta zwiększy ich przychody? Czy też odstraszy od siebie i tak z roku na rok malejące grono subskrybentów, powodując straty? Tego dowiemy się już w nadchodzących miesiącach.
Najnowsze Komentarze