Najwyraźniej Czerwoni potrafią zaoferować świetne procesory, ale gorzej wygląda sprawa z ich sprzedaniem. Producenci laptopów nie są zadowoleni z poczynań Amerykanów.
AMD to amerykańska firma założona w 1969 roku, która jest świetnie znana entuzjastom nowych technologii. Produkują oni procesory, karty graficzne oraz akceleratory AI/HPC napędzające miliony komputerów stacjonarnych, laptopów, konsol oraz serwerów na całym świecie. I chociaż ich najnowsze generacje są bardzo doceniane przez konsumentów, to dużo gorzej sprawa ma się z producentami.
AMD celowo i świadomie ignoruje segment konsumencki
Zarówno firma konsultingowa AC Analysis, jak i niemiecka redakcja Computer Base donoszą, że partnerzy AMD skarżą się na współpracę z gigantem z USA. Czerwoni wyraźnie postawili na sztuczną inteligencję i centra danych, ignorując segment konsumencki. W efekcie mowa o słabej komunikacji, niespełnionych obietnicach i ogólnie złym traktowaniu.
Co ważniejsze AMD ma problemy z dostawami chipów, a to skutkuje utratą zaufania ze strony producentów laptopów i gotowych zestawów komputerowych. Jest to też jeden z powodów, czemu na rynku jest tak mało urządzeń z AMD Strix Point – nie ma CPU do ich produkcji. Przykładowo sklepów x-kom ma w swojej ofercie tylko 6 takich modeli, wszystkie firmy ASUS.
Warto przypomnieć, że według oficjalnych danych AMD posiada zaledwie 19,30% udziałów w rynku procesorów mobilnych. Tym samym Czerwoni nie mogą sobie pozwolić na podobne zachowanie. Zwłaszcza, że do ataku przystąpiła nowa firma – Qualcomm, z którą według producentów laptopów pracuje się bardzo dobrze. A lada moment na rynek trafią układy Intel Lunar Lake, gdzie na start dostaniemy 80 różnych urządzeń.
Najnowsze Komentarze