Sprzedanie miliona kopii gry to sukces sam w sobie dla niewielkiego dewelopera. A tym większy, że wcześniej rozdano ponad 6,6 miliona sztuk Content Warning za darmo.
Kiedy małe, niezależne studio Landfall zdecydowało się wypuścić na rynek swoją najnowszą grę na komputery osobiste – kooperacyjny tytuł o tematyce horroru „Content Warning” – zrobili coś niespodziewanego. W dniu premiery bowiem była ona dostępna przez 24 godziny całkowicie za darmo dla każdego chcącego ją wypróbować – a co najważniejsze, po dodaniu zostawała ona w naszej bibliotece na stałe.
Obecnie gra jest dostępna na Steam w cenie 36,99 złotych
Jak można sobie wyobrazić, decyzja ta ucieszyła społeczność, a tytuł dodało do swojej biblioteki ponad 6,6 miliona użytkowników Steama. Spowodowało to, że maksymalna liczba graczy którzy jednocześnie się w niej bawili wyniosła 204 439. Po darmowym pierwszym dniu „Content Warning” stał się tytułem płatnym – obecnie przyjdzie nam za niego zapłacić 36,99 złotych. Co ciekawe, po rozdaniu takiej ilości darmowych kopii, można by pomyśleć, że nie ma już nikogo kto chciałby za grę płacić. Jest jednak zgoła inaczej.
Deweloper na platformie X (daw. Twitter) ogłosił, że do już i tak sporej grupy graczy dołączył kolejny milion, który tym razem zdecydował się za tytuł zapłacić. Dowodzi to, że istnieje więcej niż jeden sposób na zachęcenie ludzi do grania w grę i zarabiania na niej. I chociaż w dwa tygodnie po premierze bawi się w niej znacznie mniej osób na raz (w momencie pisania tekstu jest to ponad 27 000), to wciąż są to liczby wręcz wymarzone dla studia indie.
W „Content Warning” czterech graczy rozpoczyna przygodę na idyllicznej wyspie i używa dzwonu do nurkowania, aby zejść do tak zwanego „Starego Świata” – strefy spowitej wieczną ciemnością, w której znajduje się opuszczone miasto. Celem jest wykorzystanie kamery wideo do filmowania przerażających treści, takich jak artefakty lub niebezpieczne potwory, podczas eksploracji ruin. Zapas tlenu graczy i długość filmu są ograniczone, a co najmniej jeden gracz musi przetrwać wycieczkę i wrócić na powierzchnię z kamerą, aby film mógł zostać przesłany do „SpöökTube”. Te są punktowane oglądalnością, a liczba widzów określa również ilość zarobionych pieniędzy. Jeśli gracze osiągną limit widzów w ciągu trzech dni, otrzymują nowy limit i mogą kontynuować rozgrywkę.
Z pewnością swój udział w sukcesie miały również bardzo niskie wymagania sprzętowe:
- Procesor: Intel Core i5 2,5 GHz lub lepszy
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti / AMD Radeon R9 380 lub lepsza
- Pamięć RAM: 8 GB
- Miejsce na dysku: 4 GB
- System operacyjny: Windows 10 lub nowszy (64-bitowy)
Najnowsze Komentarze