Król jest tylko jeden! Baldur’s Gate 3 sprzedało się do tej pory niemal dwukrotnie lepiej niż poprzednia gra studia. I to mimo dostępności na mniejszej liczbie platform.
Ledwie dwa dni temu informowaliśmy Was, że Larian Studios porzuca Baldur’s Gate 3. Dostaniemy co prawda jeszcze aktualizację z poprawkami błędów i usprawnieniami, ale nie ma co marzyć o pełnoprawnym dodatku, DLC czy nawet Baldur’s Gate 4. Informacje te są pewne, bowiem pochodzą od samego CEO studia, Swena Vincke, który wypowiedział się podczas GDC 2024. Zdradzono jednak jeszcze jedną ciekawą i bardziej pozytywną informację.
Larian Studios pracuje już nad 2 nowymi grami
Pod koniec lutego oficjalnie sprzedano „ponad 10 milionów egzemplarzy Baldur’s Gate 3”. Jednak w ostatniej rozmowie z redakcją Gamespot Swen zdradził, że „Baldur’s Gate 3 radzi sobie bardzo, bardzo dobrze i mowa o niemalże dwukrotności wyniku Divinity: Orginal Sin 2”. Patrząc na liczby wiemy, że poprzednia gra Larian Studios sprzedała się w około 7,5 miliona sztuk. Tym samym BG 3 ma obecnie sprzedanych około 15 milionów egzemplarzy.
Skoro nie rozwijanie Baldur’s Gate 3 i nie tworzenie Baldur’s Gate 4, to jaki jest kierunek studia? Larian Studios odchodzi od świata Dungeons & Dragons. Belgowie pracują aktualnie już nad kolejnymi grami. Mowa o dwóch, dużych i ambitnych projektach, innych niż wcześniejsze gry, ale nadal podobnych do ich twórczości.
Zobacz: Baldur’s Gate 3. Test wydajności kart graficznych
Co ciekawe Swen Vincke zdradził również, że ma miększy plan na „bardzo duże RPG”. Jednak obecnym limitem jest… dostępna technologia. Część komentatorów sugeruje, że może chodzić o to czego nie udało się dokonać w kampanii crowdfungingowej przy pierwszym Divinity: Orignal Sin. Mowa więc o planach dniach dla NPC, cyklu dnia i nocy czy systemie pogodowym, który wpływałby na postacie niezależne i potwory oraz czary.
Jednak tego typu funkcjonalności były już dawno dostępne. Chociażby w rodzimym Wiedźmin 3: Dziki Gon od studia CD Projekt RED w 2015 roku. Tym samym znając dotychczasowe dokonania i charakter CEO Larian Studios powiedziałbym, że mierzy on znacznie wyżej. Czyli RPG, które pozwoli nam dosłownie zanurzyć się w grach. Coś pokroju Swords Art Online i systemu NerveGear, ale w zdecydowanie nie tak śmiertelnej formie.
Najnowsze Komentarze