Jest to pierwszy raz, kiedy jakakolwiek aplikacja zdołała zaprezentować takie wyniki i pokazuje to, jak mocna jest jej pozycja na rynku.
Według analizy opublikowanej przez redakcję Bloomberg, pokazującej wydatki użytkowników w aplikacjach za rok 2023, TikTok w zasadzie zdominował konkurencję osiągając wynik przekraczający 10 miliardów dolarów. Za główny powód takiego stanu rzeczy uznaje się funkcję pozwalającą na dawanie napiwków swoim ulubionym twórcom.
Przyszłość aplikacji na smartfony rysuje się w jasnych barwach
Raport pokazuje również, że wydatki na aplikacje stały się większe niż w przypadku gier. Użytkownicy płacą za usługi streamingowe, treści generowane przez użytkowników i aplikacje randkowe. Mimo wszystko, największy przychód wygenerowały reklamy. Nie umniejsza to jednak imponującym wynikom, jakie udało się wygenerować TikTokowi.
Co więcej raport sugeruje również, że użytkownicy pozostawali dłużej przy swoich telefonach niż kiedykolwiek wcześniej. Mieszkańcy Indonezji są liderami w tej dziedzinie i spędzają średnio 6,05 godziny dziennie przed ekranem smartfona. Pokazuje to uzależniającą stronę TikToka, Instagrama czy innych podobnych aplikacji, które wyróżniają się dostarczaniem tego typu rozrywkowych, krótkich treści.
Czy wyniki w 2024 roku będą dla firm związanych z tego typu aplikacjami jeszcze lepsze? Wszystko wskazuje, że tak. Główny czynnik może tu odegrać rozwój sztucznej inteligencji. Jeśli AI nauczy kreować się angażujące użytkowników wideo, baza TikToka może poszerzyć się na tyle, że faktycznie trzeba będzie przy niej spędzać cały dzień by być na bieżąco.
Najnowsze Komentarze