Aspekt „Let’s Play” w branży gier jest nie do przecenienia. Nie tylko rośnie liczba osób, które transmitują swoją grę, ale też oglądających ich na Twitchu bądź YouTube.
Wydawcy gier od dawna próbują ustalić, w jaki sposób mogliby zarabiać na osobach oglądających transmisje typu „Let’s Play”, a wśród nich jest Activision. Patent został po raz pierwszy złożony przez wydawcę gier (obecnie należącego już do Microsoftu) w lipcu 2023 roku, ale wgląd w niego mamy od niedawna.
„Twitch Play’s Pokemon” powróci w większej ilości tytułów?
We wniosku patentowym Activision zauważa, że osoby oglądające transmisje na żywo z gier są w większości biernymi widzami. Zgłoszenie patentowe oferuje przykład tego, jak taki system mógłby wyglądać wraz z obrazem pokazującym możliwy interfejs użytkownika.
Użytkownik może zdecydować się na zaangażowanie w rekomendowaną grę, klikając opcję zaakceptowania rekomendacji. Jeśli zdecyduje się ją zaakceptować, kliknie przycisk „graj” co umożliwi mu zagranie w tytuł na drugim ekranie. Interaktywna gra jest prezentowana użytkownikowi w ramach interaktywnego interfejsu na jego urządzeniu.
Zgłoszenie patentu przez Activision nie oznacza, że tego rodzaju funkcja jest aktywnie rozwijana przez wydawcę. Patenty są cały czas zgłaszane przez duże firmy technologiczne i gamingowe, ale znaczna część z nich ostatecznie nie jest wykorzystywana. Również sam Microsoft próbował wprowadzić bardziej interaktywne elementy do oglądanych streamów w swojej obecnie zamkniętej już aplikacji Mixer. Obejmowało to sposoby dodawania przez widzów nowych wyzwań dla twórców, wraz z innymi elementami.
Najnowsze Komentarze