Wygląda na to, że po przejęciu Activision Blizzard King, Microsoft chce zintensyfikować swoje starania i stać się prawdziwym hegemonem na rynku gier wideo.
W niedawnym wywiadzie z Axel Springer (za pośrednictwem MSN.com), dyrektor generalny Microsoftu – Satya Nadella – po raz pierwszy mówił o fuzji po jej pomyślnym zakończeniu. Nadella powiedział, że Microsoft znacznie umocni swoją pozycję producenta i wydawcy gier, sugerując, że wydatek 68,7 miliarda dolarów to dopiero początek inwestycji.
Deklaracja brzmi jak chęć osiągnięcia przez Microsoft monopolu
Tak, jesteśmy tym naprawdę podekscytowani. Dla nas, jako firmy, jest kilka rzeczy, które sięgają daleko wstecz. Jedną z nich są gry. Kiedy myślę o Microsofcie to myślę o narzędziach deweloperskich, oprogramowaniu i grach. To trzy rzeczy, którymi zajmujemy się od samego początku. Tak więc dla nas gry to jedne z miejsc, w którym uważamy, że mamy realny wkład w rynek konsumencki. Ilość czasu przeznaczanego przez ludzi na granie rośnie, a pokolenie Z będzie poświęcać go rekordowe ilości. Sposób tworzenia i dostarczania gier zmienia się radykalnie. Niezależnie od tego czy chodzi o urządzenia mobilne, konsole, komputery PC, czy nawet chmurę. Z niecierpliwością czekamy więc na podwojenie naszych możliwości zarówno jako producenta gier, jak i wydawcy. Stajemy się jednym z największych wydawców gier, a także firmą, która tworzy dla nich platformy.
Satya Nadella
Nadella odegrał kluczową rolę w rozwoju gałęzi zajmującej się grami w Microsofcie. To dzięki niemu we wrześniu 2017 roku szef działu Xbox Phil Spencer dołączył do zespołu kierowniczego Microsoftu. Mniej więcej miesiąc później Nadella otwarcie powiedział, że celem firmy jest stworzenie usługi subskrypcji w stylu Netflixa, lecz dla gier.
W 2018 roku, kiedy Microsoft rozpoczął szał przejęć z Ninja Theory, Playground Games, Undead Labs, Compulsion Games, Obsidian i inXile, Sadella powiedział, że firma będzie agresywnie inwestować w ten segment. To był dopiero początek, ponieważ Microsoft przejął Double Fine Productions w 2019 roku, ZeniMax Media w 2021 roku, a teraz Activision Blizzard za 68,7 miliarda dolarów. Biorąc pod uwagę oświadczenie udostępnione przez dyrektora generalnego Microsoftu dalsze inwestycje to tylko kwestia czasu.
Najnowsze Komentarze