Nadszedł dalszy ciąg kontrowersyjnych decyzji Amerykańskiego miliardera względem popularnego serwisu X (daw. Twitter). Tym razem mowa o nowym abonamencie, niezbędnym do uzyskania dostępu do podstawowych elementów portalu.
Po wprowadzeniu subskrypcji X Premium, wcześniej znanej użytkownikom jako Twitter Blue, zrebrandowana platforma Elona Muska wydaje się wdrażać kolejne zmiany. Nadciąga obowiązkowa opłata, bez której nie będą dostępne podstawowe funkcje, takie jak publikowanie wpisów czy pisanie komentarzy. Ma ona wynosić 1 dolar rocznie, czyli równowartość niecałych 5 złotych. Wygląda na to, że nowy właściciel portalu próbuje zrobić wszystko, co w jego mocy, aby sprawić, żeby X stało się rentowne.
Oznacza to, że X stanie się pierwszą w historii platformą społecznościową, która zmusza użytkowników do płacenia, jednocześnie wyświetlając reklamy, co nadaje nowe znaczenie terminowi „płatność za dostęp”. Chociaż roczna opłata w wysokości 1 dolara nie będzie znaczącym obciążeniem dla wielu użytkowników platformy to niektórzy mogą uznać to jedynie za chciwą decyzję Muska i zdecydować się na opuszczenie X.
Bez opłaty użytkownicy nie będą mogli publikować własnych wpisów, odpowiadać innym, cytować, repostować, dodawać zakładek, tworzyć list i wiele więcej. Szczegóły raportu Fortune wspominają, że pomysł ten pochodzi od samego Elona Muska, który wyraził chęć pobierania opłat od wszystkich użytkowników korzystających z platformy społecznościowej. Ma to rzekomo pozwolić na walkę z botami i fałszywymi kontami.
Opisywane dzisiaj informacje to nie domysły, a fakt. Oficjalny profil wsparcia X opublikował wpis informujący, że począwszy od wczoraj, użytkownicy z Nowej Zelandii i Filipin zostaną obciążeni „roczną opłatą w wysokości 1 USD”, a „nowi użytkownicy będą mogli wykonywać pewne czynności jedynie w wersji przeglądarkowej platformy: publikować treści, „Lubić” wpisy, odpowiadać, repostować i cytować wpisy innych kont„. Chociaż ta decyzja nie spodoba się wielu osobom, Musk ma swój cel związany z X, który planuje osiągnąć niezależnie od tego, ile użytkowników będzie go to kosztować.
Najnowsze Komentarze