Granie w gry wideo już dawno przestało być w naszym kraju zajęciem tylko dla geeków, co potwierdzają ostatnie badania przeprowadzone na zlecenie Huawei CBG Polska.
Najnowsze dane jednoznacznie wskazują, że w gry wideo gra niemal trzy czwarte Polaków. Zdziwić może jednak, że najpopularniejszym urządzeniem do tego typu rozrywki nie jest komputer, stacjonarne konsole Sony PlayStation czy Microsoft Xbox, ani nawet przenośny sprzęt Nintendo, a tradycyjny smartfon. Biorąc jednak pod uwagę powszechność tych urządzeń oraz fakt, że preferujemy krótkie sesje gamingowe, ma to sens.
Aż 73% Polaków oddaje się graniu w wolnym czasie
Należy również zaznaczyć, że na chęć grania w gry nie ma wpływu wiek czy wykształcenie. Tak samo chętnie oddają się tej czynności młodzi dorośli, jak i osoby po pięćdziesiątce; niewykształceni robotnicy, ale i magistrzy. W każdym z przypadków przynajmniej siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznało, że oddaje się wirtualnej rozgrywce. Oczywiście, pewne grupa wyróżnia się bardziej – wśród osób do 24 roku życia graczami jest aż 93% badanych.
Jak wspomniano wyżej, największą popularnością w Polsce cieszą się smartfony, zarówno te oparte na Androidzie jak i produkty Apple – gra na nich aż 44% osób biorących udział w ankiecie. Drugie miejsce zajmują laptopy z wynikiem 31%. Następnie konsole z wynikiem 23% (bez podziału na stacjonarne w stylu Xboxa czy PlayStation oraz przenośne jak Switch), komputery stacjonarne preferuje 22% ankietowanych i zaledwie 13% wybiera tablety. Co ciekawe 5% polaków preferuje granie przy pomocy telewizorów ze Smart TV.
Co jednak wpływa na taką przewagę smartfonów nad konkurencją? Mogłoby się wydawać, że ma na to fakt mobilności tych urządzeń, jednak badania wskazują, że nie jest to czynnik decydujący. Najwięcej pytanych używających smartfona gra w gry wideo przed snem (40%) oraz po powrocie do domu (33%). Każdą wolną chwilę wskazało 29% ankietowanych, a czekając w kolejkach 27%. Podczas przerw w pracy lub w szkole wybrało natomiast 26% i tyle samo osób gra podczas jazdy komunikacją miejską.
Jeśli chodzi o gatunki po jakie sięgamy na urządzeniach mobilnych to największą popularnością cieszą się gry logiczne (49%). Na kolejnych miejscach znalazły się karcianki (36%), zręcznościówki (34%) oraz strategie (31%). Wyniki podzielono również ze względu na płeć, i tak wśród kobiet największą popularnością cieszą się produkcje logiczne i karciane (odpowiednio 58% i 42%), natomiast mężczyźni najchętniej wybierają tytuły sportowe i logiczne (po 36%) oraz strategiczne (33%).
A co z czasem spędzanym na tego rodzaju zabawie? 75% z ankietowanych grających na smartfonach stawia na krótkie sesje, maksymalnie do godziny. Co trzeci grający czyni to kilka razy dziennie, a co piąty maksymalnie raz dziennie lub raz na dwa – trzy dni. Użytkownicy tabletów grają na nich rzadziej i największy odsetek – 37% – czyni to 2‑3 razy w tygodniu. A jeśli chodzi o czas, to tabletowcy robią to nieco krócej niż smartfonowcy – 66% badanych osób gra na tablecie nie dłużej niż przez godzinę.
Najnowsze Komentarze