YouTube kontynuuje wysiłki mające na celu zachęcenie większej liczby użytkowników do korzystania z płatnej subskrypcji Premium. Na celowniku są osoby blokujące reklamy
Zgodnie z postem na Reddicie, zaktualizowane ostrzeżenie zawiera licznik czasu wskazujący, ile pozostało użytkownikowi na podjęcie działania przed odtworzeniem reklamy. Według wstępnych doniesień, miernik działa przez 30-60 sekund. Reszta okna ostrzegawczego wyjaśnia zalety YouTube Premium i udostępnia opcje „Zezwalaj na reklamy YouTube” lub „Wypróbuj YouTube Premium„. Kilku użytkowników potwierdziło, że widziało również ostrzeżenie czasowe, co wskazuje, że YouTube tę funkcję na ograniczonej liczbie kont.
YouTube robi co może by użytkownicy oglądali reklamy
W czerwcu YouTube ograniczył liczbę odtworzeń do trzech filmów po wykryciu adblocka. Następnie pozwolił użytkownikom zezwolić na reklamy lub wypróbować YouTube Premium, który zapewnia użytkownikom doświadczenie bez reklam za miesięczną opłatą.
Platforma agresywnie zachęca użytkowników do korzystania z oferty premium, która całkowicie usuwa reklamy. Na początku tego roku YouTube wprowadził jakość wideo „1080p Premium” z większym bitratem. W zeszłym tygodniu ta opcja wideo stała się dostępna dla komputerów stacjonarnych.
Ostrzeżenie czasowe stanowi najnowszą taktykę YouTube mającą na celu zniechęcenie niepłacących użytkowników adblockerów. Chociaż istnieją obejścia, takie jak VPN i niektóre przeglądarki (np. Brave), są to tymczasowe rozwiązania. YouTube prawdopodobnie planuje przeciwdziałać takim metodom. Będzie to zabawa w kotka i myszkę.
2 komentarze
Zablokują, to przestanę korzystać z YT, proste. Trzeba być debilem żeby nie blokować reklam.
Jest tyle lepszych alternatyw, że szkoda czasu na premium: ReVanced, LibreTube, PipePipe, NewPipe, Spotube.