W ostatnim panelu przed premierą Baldur’s Gate 3, Larian ujawnił szczegóły dotyczące najwyższego poziomu trudności gry, Tactician.
Oprócz powtórzenia cech trybu z Divinity: Original Sin 2, takich jak zwiększone statystyki wrogów i bardziej agresywna sztuczna inteligencja, Tactician będzie również zawierał niestandardowe dodatki do wielu starć w grze mające przechylić szalę na stronę wrogów. Aby to zademonstrować, prowadzący Panel From Hell przeszli przez tę samą walkę raz na „zrównoważonym” (czyli normalnym) poziomie trudności, a raz na taktyku.
„Tactician” to nie tylko więcej HP i wyższe obrażenia. Przeciwnicy będą też się inaczej zachowywać, a pole walki będzie się zmieniać
Na zrównoważonym poziomie trudności duet mnichów był w stanie bez większych problemów pokonać gromadę goblinów rozsianych po całym mieście. Postacie co prawda zaliczyły jeden nokaut, ale poza tym całkiem sprawnie poradziły sobie z walką. Na tactician te same gobliny miały ogniste strzały, a główne wejście do miasta było usiane beczkami z olejem i materiałami wybuchowymi – starcie nie skończyło się dla graczy dobrze.
Mamy to w dwóch warstwach: jest warstwa bazowa, którą otrzymają wszyscy przeciwnicy w grze – to podstawy, takie jak po prostu zwiększenie HP lub ułatwienie trafienia gracza. Następnie jest warstwa lokalna. Przeanalizowaliśmy każdą walkę w naszej grze i dodaliśmy do niej odrobinę pikanterii, aby potyczka była jeszcze gorętsza i o wiele trudniejsza.
Matt Holland, starszy projektant walk w Larian Studio
Wrogowie mogą traktować priorytetowo słabych magów i ignorować paladynów w ciężkich zbrojach czy też unikać pułapek zamiast pędzić przez nie – Holland i dyrektor kreatywny Larian, Swen Vincke, szczegółowo omówili, w jaki sposób niektórzy przeciwnicy będą agresywnie atakować twoich czarodziejów, gdy Ci będą próbowali utrzymać zaklęcia „koncentracji” przez wiele tur. „Zaczniesz grać na Tactician, bo 'dasz radę’, a potem zaczniesz płakać” – żartował Vincke.
Najnowsze Komentarze