Dziś, 2 lipca 2024 roku, premierę ma najnowszy dodatek do lubianego MMO zatytułowany „Dawntrail”. Jednak użytkownicy konsol Microsoftu mogą mieć problem by w niego zagrać.
„Final Fantasy XIV”, popularna gra MMORPG ze stajni Square Enix, pojawiła się na konsolach Microsoft Xbox Series S/X w marcu 2024 roku, ponad 10 lat po swojej pierwotnej premierze na komputerach osobistych i Sony PlayStation 3. Oczywiście w międzyczasie gracze stykali się z mniejszymi i większymi problemami, jednak nigdy nie były one na tyle poważne, by niemal całkowicie uniemożliwić grę. Aż do teraz.
Graczy dotykają nieustanne crashe gry

Chociaż premiera rozszerzenia „Dawntrail” miała miejsce dopiero dziś, to gracze mogli uzyskać do niego dostęp nieco wcześniej. O ile tylko zakupili edycję przedpremierową. Niestety, nie można powiedzieć, by użytkownicy konsol Microsoftu mieli szansę nacieszyć się tym czasem. Producent gry, Naoki Yoshida, wydał oświadczenie w którym odniósł się do tematu:
Potwierdziliśmy występowanie błędu w wersji na konsolę Xbox, w wyniku którego klient gry może przestać odpowiadać podczas przechodzenia między lokacjami. Nasze wstępne dochodzenie sugeruje, że spowodowane to jest prawdopodobnie zjawiskiem znanym jako fragmentacja pamięci. Szczerze przepraszamy za niedogodności z tym związane i doceniamy cierpliwość i zrozumienie graczy, gdy pracujemy nad rozwiązaniem sytuacji.
Naoki Yoshida, Square Enix
Problem może się wydawać z pozoru błahy, jednak jeśli uświadomimy sobie, że miejsc których dotyka jest wręcz zatrzęsienie – trudno mówić nawet nie o wygodnej grze, a o jakiejkolwiek możliwości rozgrywki. Nie wspominając o sytuacji, kiedy zostaniemy wyrzuceni z gry w trakcie grupowego wyzwania w postaci dungeonu lub raidu – część niecierpliwych graczy może usunąć nas z drużyny i zgłosić jako osobę specjalnie marnująca czas innych.

Łyżką miodu w beczce dziegciu jest fakt, że Yoshida zaoferował pewne obejście problemu fragmentacji pamięci w „Final Fantasy XIV: Dawntrail”. Błąd wydaje się występować znacznie rzadziej na mniej zaludnionych serwerach, zasugerował więc, aby to właśnie na nich logowali się posiadacze konsol Xbox Series S/X.

Najnowsze Komentarze