Nadciąga nowy gracz na rynku kart graficznych? Niestety nie. Najprawdopodobniej pieniądze zostaną zainwestowane w poprawę wydajności produkcji.
Propozycja inwestycji firmy w GPU została ratyfikowana przez kierownictwo Samsunga już na marcowym posiedzeniu zarządu, jednak dopiero wczoraj ujawniono tę informację publicznie. Główni gracze, w tym Han Jong-hee, szef działu Device eXperience (DX) i współdyrektor generalny firmy, zasiadają w komitecie zarządzającym, podobnie jak prezesi działów Mobile Experience i Memory Business. Oznacza to, że po raz pierwszy od 2012 roku Samsung zainwestował znaczne środki w badania nad układami graficznymi.
Celem najprawdopodobniej jest zwiększenie efektywności produkcji

Zakres inwestycji jest całkowicie nieznany, podobnie jak intencje południowokoreańskiego giganta. Najprawdopodobniej celem Samsunga jest sfinansowanie badań opartych na GPU w celu ulepszenia procesów produkcji i wytwarzania. Wysokiej klasy układy graficzne są niezbędne do zadań opartych na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, a narzędzia te – w postaci chociażby cuLitho od NVIDII – są efektywnymi sposobami na poprawę wydajności produkcji półprzewodników. W rezultacie może to zaowocować zwiększonymi przychodami.
W kwietniu 2024 roku Samsung zakończył również budowę nowego centrum obliczeń o wysokiej wydajności (HPC) w kampusie Hwaseong. W miarę jak zbliża się ono do pełnego uruchomienia, firma kontynuuje wypełnianie go najnowocześniejszym sprzętem. Propozycja inwestycji w układy graficzne może więc dotyczyć finansowania wspomnianego centrum za pomocą najwyższej klasy GPU.
Jedno wydaje się jednak mało prawdopodobne – wejście na rynek konsumenckich kart graficznych. Ostatnim projektem związanym z GPU, który wyszedł od Samsunga, były jego SoC Exynos oparty na architekturze RDNA AMD, który można było zobaczyć tylko w europejskich wydaniach niektórych telefonów z serii Galaxy. Chipy Exynos nie robiły jednak pozytywnego wrażenia, a plotki o tym, że Czerwoni mogą rozstać się z projektem krążą od 2023 roku. Samsung zyskałby również bardzo niewiele na wejściu na rynek grafiki konsumenckiej, który ma obecnie trzech głównych graczy – NVIDIĘ, AMD i Intela.
Najnowsze Komentarze