Często przy kupnie nowych podzespołów, oprócz ceny i wydajności, kierujemy się również jakością i bezawaryjnością. Nowy ranking może nam pomóc w wyborze.
Nawet najlepsze karty graficzne mogą czasem zawieść. Digitec Galaxus AG, jeden z największych szwajcarskich dostawców IT online, otwarcie dzieli się swoimi statystykami dotyczącymi tego, który dostawca kart graficznych ma najwyższy wskaźnik awaryjności i czas potrzebny na rozpatrzenie roszczenia gwarancyjnego.
Gainward prowadzi, Sapphire zamyka stawkę
Warto zaznaczyć, że dostępne dane odnoszą się jedynie do sprzedaży w firmie Digitec Galaxus AG, w związku z czym informacje nie oddają obrazu globalnego. Co zrozumiale, nie ujawniono również całkowitej liczby sprzedanych urządzeń. Niestety, ta sytuacja prowadzi do pewnych ograniczeń w analizie. Na przykład, niższa wartość wskaźnika awaryjności niekoniecznie sugeruje wyższą jakość marki, szczególnie jeśli jej sprzedaż stanowi tylko niewielki ułamek ogólnej skali globalnej. Zgodnie z wyjaśnieniem ze strony Digitec Galaxus AG, dostarczone informacje dotyczą marek, które spprzedały co najmniej 300 sztuk kart w ciągu ostatnich dwóch lat. Niestety, firma nie określiła również, czy te dane dotyczą wyłącznie kart graficznych do gier czy też obejmują modele do zastosowań profesjonalnych.
Według statystyk szwajcarskiego sklepu najlepiej radzą sobie cztery firmy – Gainward, Lenovo oraz Palit i PNY, które zajmują kolejno pierwsze, drugie i trzecie miejsce. Mowa o 0,4%; 0,7% i 0,8% awaryjności. Najgorzej zaś producenci kojarzeni z AMD, czyli Sapphire, ASRock i XFX – 2,5%; 2,1%; 2%. Chociaż nawet te wyniki raczej są dość dobre. W końcu to zaledwie dwie, dwie i pół na sto sprzedanych kart graficznych.
Pod względem szybkości realizacji gwarancji – czyli czasu od dostarczenia karty do serwisu, aż do jej powrotu do konsumenta – najlepiej wypada ASRock i Palit. Zajmuje im to zaledwie 2 dni. Najgorzeż zaś sprawa ma się u GIGABYTE – 17 dni i INNO3D – 14 dni.
Najnowsze Komentarze