Niedawno opublikowany trailer FPSa „Mouse” pokazuje nam coś naprawdę wyjątkowego – połączenie rozgrywki znanej z klasycznych shooterów pokroju „Doom” czy „Wolfenstein” z estetyką znaną z disneyowskich kreskówek lat trzydziestych i czterdziestych, na których wzorował się nagradzany „Cuphead”.
Jak można przypuszczać, to właśnie sukces tego ostatniego stoi za pomysłem stworzenia „Mouse”. Platformówka, którą stylizowano na stare, amerykańskie kreskówki była wielokrotnie wspominana w branży jako coś naprawdę wyjątkowego, nie tylko ze względu na swój poziom trudności, ale właśnie głównie przez niezwykłą oprawę graficzną.
„Mouse” tworzone jest przez Polaków z Fumi Games
Oficjalny teaser prezentuje bardzo wczesną wersję gry. Fumi Games, twórcy gry, zamieścili go na swoim kanale YouTube 10 maja tego roku i już na pierwszy rzut oka widać skąd czerpali inspiracje. I o ile stylistyka nie zostawia złudzeń, to rozgrywka jest, jak sami mówią, wzorowana na klasykach gier FPS. Nie widzimy tutaj znanych nam z nowszych gier mechanik, lecz grę, w której równie ważne co celne eliminowanie kolejnych przeciwników, jest umiejętne poruszanie się po planszy z wielką zręcznością unikając strzałów mysich gangsterów.

Gra będzie dla Fumi Games tytułem debiutowym, nie oznacza to jednak, że nie ma szans na sukces. W ciągu kilku pierwszych dni trailer zdobył prawie 350 000 wyświetleń na kanale IGN, co budzi nadzieje że grą może zainteresować się jeden z dużych wydawców, nie skąpiący na budżecie. Nie wiemy jednak czy twórcy będą takim związkiem zainteresowani. Co ciekawe, jest to studio rodzime, z siedzibą w Warszawie, co sprawia że postępy nad grą będziemy śledzić z tym większym zainteresowaniem.
Z udostępnionych informacji możemy dowiedzieć się, że fabuła będzie opowiadać historię mysiego prywatnego detektywa – Johna Moustona – w pełnym korupcji, przestępców i niebezpieczeństw mieście. Twórcy podzielili się również przewidywanymi minimalnymi wymaganiami sprzętowymi gry na PC:
- System: Windows 7 lub nowszy
- Procesor: Intel Core2 Duo E8400, 3.0GHz lub AMD Athlon 64 X2 6000+, 3.0GH lub nowszy
- Pamięć: 4 GB RAM
- Karta Graficzna: GeForce 9800GT lub nowsza
- DirectX w wersji co najmniej 9.0
- 4 GB wolnej przestrzeni dyskowej
- Zalecany jest system 64 bitowy, choć 32 bitowy również będzie wspierany
Najnowsze Komentarze