Microsoft przygotowuje się do ujawnienia swojej technologii Direct Super Resolution, potencjalnego przełomu zarówno dla użytkowników NVIDII, jak i AMD.
Firma znana z Windowsa wydaje się być najnowszym uczestnikiem wyścigu o najlepsze rozwiązanie skalujące. Podczas gdy w branży istnieją obecnie różne implementacje tej technologii, deweloperzy wybierają zwykle jedną z nich, czyniąc ją dostępną tylko dla części użytkowników. Gigant z Redmond może być na dobrej drodze do zapewnienia bardziej ustandaryzowanego rozwiązania, na którym skorzystają wszyscy.
Więcej dowiemy się podczas GDC 2024, już 21 marca
Zieloni jako pierwsi zaczęli działać na froncie supersamplingu, wypuszczając Deep Learning Super Sampling (DLSS) w 2018 roku. Chociaż początkowo była ona dostępna tylko w kilku grach i wielu uważało ją za zbędną, to obecnie jest wszechobecna. Technologia ta ma na celu maksymalizację wydajności poprzez renderowanie w znacznie niższych rozdzielczościach, a następnie skalowaniu w górę. W 2021 roku AMD wydało własną wersję tej funkcjonalności, Fidelity FX Super Resolution (FSR), która obecnie jest dość bliska osiągnięcia jakości na poziomie rozwiązania NVIDII.
Zgodnie z harmonogramem Game Developers Conference 2024, twórcy Windowsa przedstawią swoją odpowiedź na DLSS i FSR już 21 marca 2024 roku. DirectSR (Direct Super Resolution) ma być technologią domyślnie stosowaną i zdominować rynek. I można by to uznać za czcze przechwałki, gdyby nie fakt, że na konferencji Microsoftu obecni będą przedstawiciele zarówno z obozu Zielonych jak i Czerwonych. Co oznacza wprowadzenie tej funkcjonalności? Prawdopodobnie to, że twórcy gier będą musieli jedynie dostosować się do DirectSR, a ta odpowie za supersampling niezależnie od marki naszej karty graficznej.
Najnowsze Komentarze