Należąca do ByteDance chińska platforma TikTok ujawniła swoje plany dotyczące wyborów do Parlamentu Europejskiego. Cel – przeciwdziałać fałszywym informacjom.
Firma podzieliła się informacją, że uruchomi w aplikacji „Election Center” („Centrum Wyborcze”) w lokalnych językach, które zapobiegnie dezinformacji. Będą one dostępne w 27 krajach Unii Europejskiej i mają za zadanie przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się fałszywych wiadomości i próbom wywierania wpływu w okresie wyborów. Do obsługi funkcjonalności zaangażowano ponad 6000 dodatkowych pracowników.
Usługa ma być dostępna w 27 krajach i 18 różnych językach
Platforma wspomniała, że współpracuje z dziewięcioma europejskimi organizacjami, które będą sprawdzać fakty we wszystkich mediach związanych z wyborami w 18 językach europejskich. Zaplanowano również dziewięć kampanii dotyczących mediów społecznościowych, aby dodatkowo szerzyć świadomość o występujących na nich fałszywych informacjach – wszystkie mają odbyć się w 2024 roku.
„Centra Wyborcze” będą miały na celu edukowanie opinii publicznej na temat procesu wyborczego, jednocześnie dostarczając im tylko sprawdzonych wiadomości. Co więcej, TikTok wspomniał, że będzie także tworzyć raporty na temat prób wywoływania wpływów. Podkreślono również, że konto na platformie ma około 30% posłów europarlamentu, co tym bardziej zwiększa konieczność dbania o autentyczność informacji.
Najnowsze Komentarze