Trzymasz swoje cenne dane na zewnętrznym SSD? Przeczytaj koniecznie! Markowe i popularne nośniki SanDiska mają poważny problem.
Nośniki półprzewodnikowe zdominowały rynek komputerowy. Są one znacznie wydajniejsze, a przy tym dużo cichsze i lżejsze niż tradycyjne dyski talerzowe. Tym samym SSD trafiają już nie tylko do laptopów, ale również komputerów stacjonarnych oraz jako nośniki zewnętrzne.
SanDisk Extreme V2 to nie SSD, a tykająca bomba
Jednym z popularniejszych przenośnych SSD są rozwiązania marki SanDisk, należącej do Western Digital. W sieci przybywa jednak ostatnio niepokojących zgłoszeń. Wygląda na to, że modele SanDisk Extreme V2 i Extreme Pro V2 usuwają dane użytkowników.
Opisywane SSD nagle przestają być wykrywane przez komputer i uszkadzają lub całkowicie usuwają zapisane dane. Doniesienia spływają od użytkowników z całego świata. Zgodnie z dostępnymi do tej pory informacjami dotyczy to jednak tylko nowszych modeli. Dokładniej tych wyprodukowanych po listopadzie 2022 roku.
SanDisk do tej pory milczał w tej sprawie. Mimo wielu wpisów na oficjalnym forum czy reddicie. Amerykanie zabrali wreszcie głos pod naporem prasy i artykułu redakcji ArsTechnica. Podobno firma zdaje sobie sprawę z problemu i znalazła już winowajcę. Sytuację ma rozwiązać aktualizacja firmware, która niedługo będzie dostępna do pobrania. SanDisk wspomina jednak tylko o modelu 4 TB, a problem dotyczy też 2 TB.
Oczywiście jeśli opisywana awaria wystąpi również u Was to SanDisk radzi się skontaktować z ich działem wsparcia. Możecie skorzystać też z gwarancji, a jeśli SSD kupiliście niedawno to zawsze można go zwrócić do sklepu. To jednak nie odzyska Waszych danych. To spora wpadka, która spowoduje, że wiele osób wybierze rozwiązania konkurencji.
Najnowsze Komentarze