Na zeszłotygodniowym Google I/O pokazano nam, jak firma integruje sztuczną inteligencję bezpośrednio z wyszukiwarką. Okazuje się, że Amazon może robić coś podobnego, aby udoskonalić swoją platformę sprzedażową.
Wniosek ten można wyciągnąć z oferty pracy znalezionej przez Bloomberga. Ogłoszenie mówi o tym jak Amazon Search ma pomóc znaleźć produkty na podstawie pytań, pokaże porównania, zaoferuje spersonalizowane wyniki i nie tylko.
„Jeśli przegapiłeś lata 90 – WWW, Mosaic oraz powstanie Amazonu i Google – nie chcesz przegapić tej okazji”
Amazon spodziewa się, że rozwój nowej funkcji wyszukiwania będzie tak monumentalny, że opisał ją jako „zmianę wyszukiwania raz na pokolenie, tak jak w przypadku przeglądarki Mosaic, która ułatwiła przeglądanie internetu trzy dekady temu”. Wymagania na to stanowisko są bardzo wysokie. Można za to liczyć na atrakcyjne wynagrodzenie – w zależności od lokalizacji w USA, od 136 000 do 260 000 dolarów rocznie.
Amazon nie skomentował ofert pracy, ale rzecznik powiedział, że firma inwestuje w generatywną sztuczną inteligencję we wszystkich swoich oddziałach. Jeśli Amerykanom uda się zaimplementować wyszukiwarkę na swojej platformie, może to znacząco wpłynąć na do tej pory pomijanych sprzedawców – będzie zdecydowanie prościej znaleźć specyficzne produkty. Z drugiej strony, klienci mogą spędzać dzięki ułatwieniom mniej czasu na przeglądaniu sklepu, przez co nie natkną się na produkty, które wcześniej znajdowali niejako „po drodze”.
Najnowsze Komentarze