Od premiery gry minęło już niemal 8 lat, tymczasem ta nadal nie wydaje się przez twórców zapomniana. Nie tak dawno temu dostaliśmy aktualizację Next Gen, a już niedługo otrzymamy patch, który może mocno namieszać w znanej nam rozgrywce.
Największy sukces polskiego CD Projekt Red ciągle jest przez twórców dopieszczany – gdy wydawało się, że wszystko po takim czasie powinno działać jak należy, to jednak ciągle na liście zmian pojawiają się nowe pozycje. Poza standardowymi dla takich aktualizacji poprawkami błędów związanych z funkcjonowaniem i rozgrywką mamy tutaj do czynienia również ze zmianą w stylu gry, co po takim czasie wydaje się nieco osobliwe.
Od teraz Geralt + Woda = Przepis na problemy
Najciekawszą zmianą wprowadzoną przez update wydaje się być mocno ograniczona opcja używania przedmiotów pod wodą – usunięto bowiem możliwość spożywania posiłków i picia napojów nie będących miksturami czy odwarami. Twórcy tłumaczą zmianę dbaniem o zachowanie realizmu, wszakże mało kto jest w stanie pod wodą zjeść pięć kurczęcych udek i zapić kilkoma kuflami piwa. Czy będzie to miało drastyczny wpływ na rozgrywkę? Raczej nie, może jednak nieco utrudnić podróże Geralta po nordyckim Skellige, gdzie obszarów wodnych jest w grze najwięcej.
Lista zmian jaką udostępnili twórcy wygląda następująco:
PC:
- Naprawiono problem, w wyniku którego ray-trace’owane cienie roślinności pojawiały się w zależności od odległości i ujęcia Geralta.
- Naprawiono problem, w wyniku którego kilkukrotne włączanie i wyłączanie odbić ze śledzeniem promieni światła oraz cieni mogło powodować pojawianie się czarnych cieni na krawędziach obiektów.
- Usunięto błąd, w wyniku którego w wersji DirectX 11 mogły pojawiać się awarie podczas uruchamiania gry lub po wczytywaniu zapisu na niektórych procesorach AMD.
- Dodano wsparcie dla Intel Xe Super Sampling, technologii upscalingu, która wykorzystuje uczenie maszynowe do podnoszenia wydajności i jakości obrazu.
- Naprawiono błędy w oświetleniu związane z odbiciami w przestrzeni ekranu, które pojawiały się, gdy oświetlenie globalne ze śledzeniem promieni było wyłączone.
- Poprawiono wydajność oświetlenia globalnego ze śledzeniem promieni i odbić ze śledzeniem promieni światła.
- Naprawiono problem, w wyniku którego podczas przejeżdżania Płotką przez kałuże na ekranie mogły pojawiać się fioletowe plamy.
Konsole:
- Opcja postępów międzyplatformowych będzie teraz poprawnie wyświetlać konto, na które zalogowany jest gracz.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego po włączeniu trybu wydajności na PlayStation 5 na ekranie ekwipunku na postaci Geralta pojawiały się ciemne pasy lub cienie.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego na konsolach nowej generacji gra mogła się chwilowo zawieszać przy tworzeniu automatycznego zapisu.
- Wyeliminowano spadki wydajności na konsolach nowej generacji podczas korzystania z Wiedźmińskich zmysłów w Beauclair i Novigradzie.
Efekty graficzne – dla PC i konsol nowej generacji:
- Naprawiono błąd, w wyniku którego przy włączonej funkcji śledzenia promieni na ziemi i ścianach mogła pojawiać się siatka jasnych punktów w niektórych warunkach pogodowych.
- Pajęcze sieci nie będą już zmieniały kolorów przy poruszaniu kamerą z włączonym trybem śledzenia promieni.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego niektóre tekstury bohaterów z przerywników filmowych mogły wydawać się nie w pełni wyrenderowane.
- Przez czas i przestrzeń – naprawiono błąd, w wyniku którego mgła w Mrocznej Dolinie była różowa zamiast biała.
Zadania i rozgrywka:
- Dodano mod Next Gen Script Fixes stworzony przez Sergeanur.
- W cieniu Wiecznego Ognia – muzyka towarzysząca zadaniu nie będzie już grać po jego ukończeniu. Gracze, którzy już doświadczyli tego problemu, będą musieli ponownie wejść do Novigradu lub do oxenfurckich kanałów, aby poprawka zadziałała.
- Dodano opcję automatycznego stosowania olejów w walce.
- Teraz Geralt nie może jeść i pić pod wodą (z wyjątkiem eliksirów oraz odwarów). // Nasz zespół uzgodnił, że spożywanie płynów z zakorkowanej flaszki mogłoby być możliwe, jednak wspólnie stwierdziliśmy, że wypicie kufla piwa albo zjedzenie grillowanego mięsa pod wodą jest już naciągane.
Patch zawiera też inne, mniej znaczące zmiany i poprawki, które nie znalazły się na zamieszczonej przed redów liście.
Najnowsze Komentarze