Nie jest tajemnicą, że proces projektowania GPU trwa miesiącami i w tym czasie rozważane są różne konfiguracje. A dzisiaj możemy rzucić okiem na starszą serię od Zielonych.
W 2018 roku na rynku debiutowała rodzina NVIDIA Turing, w ramach której pojawiły się pierwsze karty graficzne ze sprzętowym wsparciem technologii ray tracingu – GeForce RTX 2000. Rok później w obrębie tej samej serii wydano tańsze i słabsze układy GeForce GTX 16×0. A wygląda na to, że jeden z nich mógł wyglądać zupełnie inaczej.
Niestety, egzemplarz nie nadaje się do codziennego użytku

Na platformie X (daw. Twitter) opublikowano zdjęcia prototypowego GeForce GTX
1650 SUPER. Co prawda nadal korzysta on z układu NVIDIA TU116 oraz 4 GB pamięci VRAM typu GDDR6 na 128-bitowej szynie danych, ale skrywa dwie niespodzianki. Po pierwsze mowa o mniejszej liczbie procesorów strumieniujących – 1152 zamiast 1280 rdzeni CUDA.

W zamian jednak otrzymał lepszy interfejs – mowa o nowszym PCI Express 4.0 x16, zamiast finalnego PCI Express 3.0 x16. To dwa razy większa przepustowość. Jak to się przekłada na wydajność i pobór mocy? Nie wiadomo – opisywana karta graficzna nie jest podobno do końca sprawna i nie da się na niej odpalić gier czy pełnowymiarowego benchmarka. Mimo wszystko to jak zwykle spora ciekawostka, dająca wgląd w to co rozważali Zieloni.

Najnowsze Komentarze