Jak zwykle przy tak drastycznych zmianach w zarządzie, pewne głowy muszą polecieć. W tym przypadku padło na utalentowanego dewelopera, który pracował z Francuzami 20 lat.
Niedawno Ubisoft ujawnił swoją nową spółkę zależną utworzoną wspólnie z Tencentem, nazwaną Vantage Studios, której głównym celem ma być sprawowanie pieczy nad markami Assassin’s Creed, Far Cry oraz Rainbow Six. Na jej czele staną Charlie Guillemot (syn Yvesa Guillemota, dyrektora generalnego Ubisoftu) oraz Christophe Derennes, współzałożyciel Ubisoft Montreal. Wyszło jednak na jaw, że nie wszyscy są zadowoleni z tej sytuacji. Marc-Alexis Côté, jeden z weteranów serii o asasynach, właśnie pożegnał się z francuskim studiem.
Pracę nad Assassin’s Creed rozpoczął jeszcze w 2009 roku

Informację tę jako pierwszy podał serwis IGN, który donosi, że pracownicy zostali poinformowani o odejściu Côté w wewnętrznym mailu. Wiadomość kładła również nacisk i zawierała szczegóły dotyczące „potrzeby, aby zespół zarządzający Vantage Studios był zgodny z jego kluczowymi celami”. Według raportu, Côté otrzymał propozycję objęcia stanowiska w nowej spółce, jednak odmówił on jej przyjęcia.
Wydane zostało również oficjalne oświadczenie w tej sprawie od samego Ubisoftu:
W następstwie restrukturyzacji organizacyjnej […], Marc-Alexis Côté zdecydował się podążyć nową ścieżką poza Ubisoftem. Choć jest nam smutno z powodu jego odejścia, jesteśmy przekonani, że nasze utalentowane zespoły będą dalej rozwijać solidne fundamenty, które pomógł zbudować.
Jesteśmy niezwykle wdzięczni za wpływ, jaki Marc-Alexis Côté wywarł przez te wszystkie lata, szczególnie za ukształtowanie marki Assassin’s Creed w to, czym jest dzisiaj. Jego przywództwo, kreatywność i oddanie pozostawiły trwały ślad w naszych zespołach i wśród graczy. Szczerze dziękujemy mu za jego liczne zasługi i życzymy dalszych sukcesów w przyszłych przedsięwzięciach.
Marc-Alexis Côté był związany z Ubisoftem przez 20 lat i rozpoczął pracę nad serią Assassin’s Creed jeszcze w 2009 roku. Od tego czasu był zaangażowany w rozwój każdego tytułu, od fazy koncepcyjnej po realizację. Pełnił on różne role, jak projektant poziomów, reżyser gry czy dyrektor kreatywny. Od marca 2022 roku nadzorował on rozwój całej franczyzy.

Najnowsze Komentarze