Chociaż w dalszym ciągu gdy opuszczamy dom to najczęściej towarzyszy nam smartfon, to najnowsze badania wskazują, że spora część z nas zabiera z niego również tablet.
Wydawać by się mogło, że tablety to pieśń przeszłości, a ich popularność wśród użytkowników cały czas maleje. Zwłaszcza, gdy coraz częściej na sklepowe półki trafiają rozkładane smartfony, które w swojej pełnej krasie mogą pochwalić się porównywalną przestrzenią roboczą. Jest jednak zgoła inaczej, a po takie sprzęty jak Vivo Pad5, Xiaomi Redmi K Pad, Lenovo Legion Tab czy Apple iPad w różnych wariantach sięga coraz więcej osób.
Największy wzrost odnotowało Xiaomi, ale królem pozostaje Apple

Według informacji udostępnionych przez Canalys, producenci dostarczyli na rynek w drugim kwartale 2025 roku 39 milionów tego typu sprzętów. Jest to wzrost o niemal 9% w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku, gdy do sprzedawców trafiło około 35,7 miliona tabletów – a który i tak był dla branży wyjątkowo dobry. Co równie ciekawe, najchętniej po to rozwiązanie sięga Europa, Azja i Afryka. Obywatele obu Ameryk nadal w głównej mierze polegają na swoich smartfonach.
Najpopularniejszym producentem jest Apple, które ma aż 38,6% rynku. Pozostałe firmy nie mogą pochwalić się tak dobrym wynikiem. Na drugim miejscu znalazł się Samsung (19%), na trzecim ex aequo Huawei i Lenovo (po 7%), a na czwartym Xiaomi (6%). Inni producenci dzielą między sobą pozostałe 22,4%. Dane te jednak wyglądają wyjątkowo ciekawie, gdy porównamy je ze wzrostem rok do roku. Tutaj bowiem królują Chińczycy – Xiaomi pochwaliło się sprzedażą większą o 42,3%, Huawei o 29,2%, a Lenovo o 24,7%. Apple udało się osiągnąć ledwie 2,4% wzrost, a Samsung odnotował spadek o 1,8%.

Najnowsze Komentarze