W związku ze zbliżającą się premierą kolejnej części Dragon Age, studio dzieli się kolejnymi informacjami. Tym razem dostaliśmy obietnicę, że deweloperzy nauczyli się na błędach.
Anthem, czyli trzeciosobowa strzelanka połączona z MMORPG i wydana w 2019 roku, było bez wątpienia jedną z największych porażek w branży gier wideo ostatniej dekady. Nie dziwi więc fakt, że zarówno BioWare, jak i Electronic Arts nie chcą, aby sytuacja tego typu się powtózyła. Z tej katastrofy wyniesiono jednak coś pozytywnego – doświadczenie.
Kontrolowanie kilku postaci jednocześnie zbyt wymagające

Jak mówi dyrektor kreatywny Dragon Age: Straż Zasłony, John Epler, porażka Anthem stała się kluczową lekcją dla rozwoju przy pracach nad następną grą:
„Jesteśmy studiem, które zawsze skupiało się na głębokiej narracji i odgrywaniu ról. Jestem dumny z wielu rzeczy w Anthem – pracowałem nad tym projektem przez półtora roku. Ale ostatecznie budowaliśmy grę, która skupiała się na czymś, w czym niekoniecznie byliśmy biegli. Dla mnie, i zespołu, największą lekcją było zrozumienie, w czym jesteśmy dobrzy, i podwojenie wysiłków w tym kierunku. Nie rozpraszajcie się na zbyt wiele różnych rzeczy, na których się nie znacie. Wielu ludzi w tym zespole przyszło tutaj, aby stworzyć grę RPG skupioną na fabule i rozgrywce dla jednego gracza.
Próbowaliśmy wielu różnych pomysłów na początku. Ale forma, jaką przybrało Dragon Age: Straż Zasłony, to w wielu aspektach forma, do której zawsze dążyliśmy. Po prostu próbowaliśmy różnych sposobów, aby tam dotrzeć. Był taki moment, kiedy naprawdę zdecydowaliśmy: ‘To jest jednoosobowa gra RPG skupiona na fabule – i to wszystko, czego potrzebuje’.”
John Epler, dyrektor kreatywny BioWare, EDGE (nr. 401)
W samym wywiadzie dla EDGE możemy przeczytać także wiele innych ciekawych informacji. Wśród z nich uwagę przykuwa uzasadnienie kontrowersyjnej decyzji, jaką było odebranie graczom możliwości kontroli naszych sojuszników. Jak twierdzi reżyser gry, Corinne Busche:
„To jest gra o znacznie większej liczbie akcji na minutę. Jest bardziej wymagająca dla gracza względem umiejętności i zrozumienia mechanik. Kiedy próbowaliśmy umożliwić pełną kontrolę nad towarzyszami, okazało się, że tak naprawdę nie dodawało to niczego do doświadczenia. W rzeczywistości, w niektórych aspektach było to szkodliwe, biorąc pod uwagę wymagający charakter samej kontroli nad własną postacią.”
Corinne Busche, Reżyser Dragon Age: Straż Zasłony, EDGE (nr. 401)
Dragon Age: Straż Zasłony ma zadebiutować jeszcze tej jesieni na PC oraz konsolach Sony PlayStation 5 i Microsoft Xbox Series S|X. Samo BioWare obiecało ujawnić dokładną datę premiery w tym miesiącu, prawdopodobnie podczas targów Gamescom 2024.

Najnowsze Komentarze