NVIDIA oraz AMD odpuścili sobie segment budżetowych kart graficznych, stawiając na drogie modele. Nie ma jednak co rozpaczać, gdyż ich miejsce chętnie zajął Intel.
Niebiescy wprowadzili na rynek karty graficzne Intel ARC A770 i A750 prawie dwa lata temu. Pomimo, że początkowo oba układy miały pewne problemy – np. ze stabilnością FPS w grach, to ciężka praca i liczne aktualizacje sterowników doprowadziły do znacznego wzrostu wydajności i wyeliminowania większości mankamentów. Tym samym oferta Amerykanów stałą się dużo atrakcyjniejsza, zwłaszcza gdy składamy tańszy zestaw komputerowy.
Intel ARC A770 przetestowano w 250 tytułach

Hardware Unboxed opublikowało wnikliwy materiał wideo, który sprawdza jak karta graficzna Intel ARC A770 wypada aktualnie w grach. Warto zauważyć, że nie mamy tu do czynienia z typowym testem, a raczej przeglądem wydajności i napotkanych problemów. Pomiary dokonano na najnowszych sterownikach z oznaczeniem „32.0.10.5762”.
W skrócie wyniki w 250 grach prezentują się następująco:
- 93% (233) tytułów było grywalnych (40 FPS lub więcej)
- 87% (218) działało bez większych problemów
- 5% (12) miało problemy z uruchomieniem lub wydajnością
- 2% (4) w ogóle nie działało („Avatar Frontiers of Pandora”, „Sim City 4”, „Left 4 Dead 2”, „Saints Row 2”)
Tym samym mimo powtarzanych w sieci plotkach o „słabych sterownikach Intela”, w rzeczywistości wygląda to już bardzo dobrze. Zaskoczyć może fakt, że to nie starsze tytuły są bardziej narażone na problemy, ale nowsze produkcje, takie jak „Alan Wake 2” czy „Starfield”. Zwłaszcza twór Bethesdy jest piętą achillesową serii Intel ARC, a Niebieskim nigdy nie udało się w pełni zoptymalizować swojej architektury graficznej pod kątem tej konkretnej gry.

Zdecydowana większość gier była w stanie działać na maksymalnych ustawieniach, choć niektóre wymagały małej pomocy i użycia opcji skalowania. Tylko garstka produkcji musiała korzystać ze średnich ustawień graficznych. Co ciekawe, część problemów dotyczyła faktu uruchamiania gry na iGPU w procesorze (zarówno Intel, jak i AMD). Pomagało wyłącznie go lub ręczne odpalenie gry na dedykowanej karcie graficznej.

Najnowsze Komentarze