Niemal wszystkie tytuły z konsoli Nintendo 64 mogą zostać przekompilowane do formy gier dedykowanych komputerom PC. Stwarza to masę nowych możliwości.
Pomimo premiery w 1996 roku, oryginalna konsola Nintendo 64 jak i gry na nią cieszą się nie słabnącą popularnością. Teraz, dzięki uprzejmości Mr-Wiseguy z platformy GitHub, istnieje możliwość przekompilowania i uruchomienia ich natywnie na komputerach z systemem operacyjnym Windows, zamiast korzystać z emulatorów. Oznacza to możliwość zaimplementowania w nich szerokiej gamy funkcjonalności takich jak ray tracing, obsługa większych rozdzielczości czy zniesienie ograniczenia wyświetlanych klatek na sekundę.
Przekompilowanie ma znaczną przewagę nad emualcją

O podobnych projektach było słychać już wcześniej, chociażby w 2020 roku kiedy to udało się zdekompilować „Super Mario 64”. Jednak gry zdekompilowane i przekompilowane nie są tym samym – pierwsza opcja została wykonana ręcznie i wymagała ogromnego nakładu pracy, podczas gdy druga z nich wspierana jest przez odpowiednie narzędzie w postaci N64Recomp, co pozwala na dużo łatwiejsze i szybsze, masowe przerabianie tytułów.
Poza oczywistym zachwytem entuzjastów starszych gier w tej chwili, rozwiązanie to ma jeszcze jedną zaletę – pozwoli na zachowanie tytułów w idealnym stanie w przyszłości, posiadając jedynie odpowiedni ROM. Nie będzie konieczne korzystanie z oryginalnej konsoli, która kiedyś przestanie działać, emulatorów które mogą z jakiegoś powodu przestać być obsługiwane czy kartridży, z których dumpowanie może się nie powieść.

Najnowsze Komentarze