Mamy dobre wieści dla fanów Baldur’s Gate, Star Wars: Knights of the Old Republic czy Mass Effect. Nowy tytuł od projektanta tych serii i pod patronatem WotC jest coraz bliżej.
Archetype Entertainment opublikowało kolejne wideo z serii „EXODUS Founders Q&A”, w którym ujawniono wiele nowych informacji o grze oraz zaprezentowano świeże zrzuty ekranu. Jednocześnie EXODUS trafił już na listy życzeń na wszystkich głównych platformach – Steam, EPIC Games Store, PlayStation Store i Xbox. Niestety, dokładna data premiery czy wymagania sprzętowe wersji PC nadal pozostają tajemnicą.
Pełen pokaz gry może nastąpić podczas The Game Awards

Współzałożyciel studia i dyrektor generalny Chad Robertson oraz reżyser gry Chris King odpowiadali na pytania fanów. Twórcy przyznali, że główną inspiracją dla EXODUS była seria Mass Effect, szczególnie ze względu na głęboką narrację, rozwidlające się wybory i ciągłość fabularną między kolejnymi częściami. Wymieniono również serię Horizon od Guerrilla Games, cenioną za system walki oparty na interakcjach z żywiołami, oraz Metroid Prime od Retro Studios, które wpłynęło na projekt eksploracji, rozwiązywanie przestrzennych zagadek i budowanie atmosfery izolacji.

Projektując uzbrojenie, studio oparło się na koncepcji „szwajcarskiego scyzoryka”. Podróżnicy w świecie EXODUS nie mają nieograniczonej przestrzeni na ekwipunek, dlatego ich sprzęt musi być wielofunkcyjny. Przykładem jest Recycler – narzędzie służące zarówno do odzyskiwania surowców, jak i jako podstawowa broń. Może ono wykorzystywać zebrane materiały jako amunicję i zmieniać formę w zależności od potrzeb, dając graczowi elastyczność bez konieczności zarządzania dużą ilością zasobów.

Archetype potwierdziło, że w EXODUS można grać „po cichu”, walczyć otwarcie lub rozwiązywać konflikty poprzez dialog. Swoboda wyboru stylu rozgrywki była jednym z głównych założeń studia. Walki mają wymagać obserwacji, planowania i improwizacji. Początkowe starcia obejmą ludzkie frakcje oraz Celestial Constructs – robotycznych strażników utraconej technologii. Z czasem, po zdobyciu statku kosmicznego, zagrożenia staną się znacznie bardziej złożone, a jednym z nich będzie „Rot” – siła korupcji niszcząca technologię, środowisko i stanowiąca głównego przeciwnika fabularnego.

Zgodnie z duchem Mass Effect, zadania poboczne w EXODUS nie będą stanowić zapychaczy. Mają pogłębiać relacje z towarzyszami, rozwijać umiejętności i zwiększać immersję w świecie gry. Główny bohater, Jun Aslan, został zaprojektowany jako postać, z którą gracze mogą się utożsamiać – zaczyna od niczego i dopiero odkrywa swoje znaczenie dla losów ludzkości.
Centralnym elementem historii są tajemnicze artefakty Ancient Remnants. Początkowo Jun poszukuje ich, by ocalić swoją ojczystą planetę, lecz z czasem staje przed trudnymi decyzjami dotyczącymi ich użycia. Wybory moralne mają być kluczowym aspektem gry, zmuszającym do refleksji nad konsekwencjami działań.
Twórcy zapowiedzieli, że do końca roku pojawią się kolejne informacje i materiały. Istnieje duża szansa, że nowy pokaz gry zobaczymy podczas The Game Awards, czyli 11 grudnia – to właśnie tam EXODUS został zaprezentowany po raz pierwszy w 2023 roku.

Jeden komentarz
Czekam mocno. Bioware już nie potrafi robić gier bo nikogo ze starej ekipy tam nie ma. Exodus imo będzie lepszy niż następny Mass Effect.