Niedługo w ręce deweloperów trafi nowa odsłona popularnego silnika do tworzenia gier. Aby pokazać wprowadzone zmiany, firma przygotowała film prezentujący jego zdolności.
Unity zaprezentowało nowe demo zatytułowane „Time Ghost”, które pokazuje możliwości silnika Unity 6. Wideo zostało stworzone przez ten sam zespół deweloperski, który odpowiadał za poprzednie prezentacje technologiczne firmy, takie jak „The Blacksmith”, „Book of the Dead” czy „The Heretic”. W materiale skupiono się na postępach w jakości wizualnej oraz złożoności projektów, wykorzystując przy tym uczenie maszynowe.
Silnik Unity 6 zostanie wydany 17 października
Aby pokazać nowe możliwości dostępne w Unity 6, demo korzysta z ulepszeń w HDRP (High Definition Render Pipeline), nowych opcji oświetlenia, takich jak APV, Scenario Blending, Smoke Lighting oraz GPU Resident Drawer. Użytkownicy będą teraz także mogli korzystać z narzędzi jak VFX Graph czy Shader Graph, aby lepiej dostosować wymagania graficzne projektu do swoich potrzeb.
Jednym z głównych obszarów, na których skoncentrowano się przy tworzeniu Unity 6, było wykorzystanie uczenia maszynowego do tworzenia dokładnych i realistycznych deformacji tkanin. Aby to osiągnąć, użyto Unity Sentis, gdzie model AI został wytrenowany na podstawie ponad 2000 klatek animacji wierzchołków. Dokładne deformacje są przetwarzane w mniej niż 0,8 ms na klatkę, co pozwala na zachowanie wysokiej wierności wizualnej projektu.
Na uwagę zasługuje również ulepszony system włosów. Na zbliżeniach postaci widać symulowane w czasie rzeczywistym włosy o dużej gęstości. Funkcja ta była pierwotnie użyta w demo „Enemies”, ale od tego czasu została znacznie rozwinięta, umożliwiając płynne renderowanie i automatyczne generowanie LOD oraz wolumetryczny wiatr. Wszystko to pozwala stworzyć realistyczne fryzury, futra zwierząt i wiele więcej, które mają odpowiednią fizykę w zależności od sytuacji. Więcej informacji dostępne jest na blogu Unity.
Najnowsze Komentarze