Wygląda na to, że kryzys w świecie twórców gier się pogłębia i dotyka kolejne duże firmy. Na dodatek „Avatar: Frontiers of Pandora” i „Star Wars: Outlaws” okazały się niewypałami.
Nie jest tajemnicą, że duże studia deweloperskie są aktualnie w sporych tarapatach. Na przestrzeni ostatnich lat koszty tworzenia tytułów AAA znacząco wzrosły, a wiele produkcji się nie zwraca. Konsumenci nie są bowiem zainteresowani niedopracowanymi grami, gdzie na dodatek często na siłę wciskane są konkretne poglądy polityczne. To właśnie dlatego wiele osób coraz chętniej sięga po tytuły niezależne, wciąż robione z pasją.
Ubisoft przejął RedLynx w 2011 roku

I to właśnie z tego powodu Ubisoft ogłosił kolejne zmiany w strukturze swoich studiów. Zespół z Helsinek (Finlandia), czyli Ubisoft RedLynx, znany głównie z serii „Trials Rising” oraz wsparcia przy produkcji „Star Wars: Outlaws” na Nintendo Switch 2, planuje zwolnienie około 60 pracowników. Firma określa to jako „restrukturyzację” w ramach globalnych działań mających na celu uproszczenie struktur, redukcję kosztów i poprawę efektywności.
Jak wynika z opublikowanego oświadczenia, zmiany mają na celu przekształcenie studia z modelu multiplatformowego w zespół specjalizujący się w „małych ekranach”. Oznacza to większe skupienie na grach mobilnych, a także optymalizację produkcji pod kątem konsol przenośnych. Jeśli plan zostanie wdrożony, studio skoncentruje się na dwóch niezapowiedzianych jeszcze projektach mobilnych.
Równocześnie podobne działania restrukturyzacyjne ogłosiło inne studio Ubisoftu – Massive Entertainment z Malmö (Szwecja), odpowiedzialne m.in. za „The Division” oraz słabo przyjęte „Avatar: Frontiers of Pandora”. Potwierdzono uruchomienie „dobrowolnego programu przejścia zawodowego”, który umożliwia pracownikom odejście z firmy przy jednoczesnym otrzymaniu wsparcia finansowego i doradczego.
Według oświadczenia zmiany te mają na celu wzmocnienie planu rozwoju studia i koncentrację na kluczowych technologiach, takich jak Snowdrop Enginge oraz platforma Ubisoft Connect. Zespół zapewnił, że pozostaje w pełni zaangażowany w rozwój marki The Division oraz kolejnych gier z tego uniwersum, w tym „The Division 2: Survivors”, „The Division Resurgence” i „The Division 3”.
Na koniec warto przypomnieć, że we wrześniu Ubisoft pożegnał się z legendą branży. Po 16 latach pracy z firmy odszedł Marc-Alexis Côté, jeden z weteranów serii „Assassin’s Creed”.

Najnowsze Komentarze