Giganci branży gamingowej potwierdzają, że to nie tylko ciekawostka, a realne i stosowane już rozwiązanie, które z roku na rok będzie coraz szerzej wykorzystywane.
Sony potwierdziło, że sztuczna inteligencja odgrywa już ważną rolę w procesie tworzenia gier, ale firma jasno podkreśla, że ma być ona wsparciem dla kreatywności, a nie jej zamiennikiem. W raporcie na 2025 rok Japończycy ujawnili, że ich narzędzia AI zostały wykorzystane m.in. przy produkcji Marvel’s Spider-Man 2. Dzięki oprogramowaniu do rozpoznawania głosu możliwe było automatyczne dodawanie napisów w niektórych językach. Testowano także modele AI z wykorzystaniem postaci Aloy z serii Horizon.
AI ma zwiększyć wydajność i odciążyć deweloperów

Od 2023 roku ponad 50 tysięcy pracowników w 210 zespołach korzysta z narzędzia Enterprise LLM, które wspiera codzienną pracę, m.in. w komunikacji czy tworzeniu treści. Sony zwraca uwagę na kwestie prawne oraz prywatności i etyki, dlatego kładzie nacisk na bezpieczne wdrażanie sztucznej inteligencji. Celem firmy jest przyspieszenie i usprawnienie procesu produkcji gier, np. poprzez poprawę jakości obrazu dzięki technologii upscalingu, co już znajduje zastosowanie w PlayStation 5 Pro z wykorzystaniem upscalera PSSR.
Dyskusja na temat roli AI w branży gamedev trwa od dłuższego czasu. Wielu twórców wskazuje, że może ona stanowić ratunek dla coraz bardziej kosztownych procesów produkcyjnych. W czerwcu Masahiro Sakurai, twórca serii Super Smash Bros., podkreślał konieczność zmian w podejściu do tworzenia gier i wskazywał na potencjał AI w zwiększaniu wydajności. Sony przedstawia podobne podejście, stawiając na wykorzystanie sztucznej inteligencji do odciążania deweloperów z najbardziej czasochłonnych zadań.

Najnowsze Komentarze